معرفی دکوراسیون داخلی مینیمالیستی
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

طراحی داخلی مینیمالیستی یک راه عالی برای ایجاد فضایی شیک و بی نظم است که هرگز از مد نمی افتد. این نوع طراحی داخلی از دهه 1960 به عنوان گسترش جنبش هنر مینیمالیستی وجود داشته است. ویژگی بارز فضایی که به سبک مینیمال دکور شده باشد، سادگی و عدم به هم ریختگی آن است. در واقع این سبک بر کارایی و ضرورت استوار است و در آن نباید از مبلمان و اثاثیه غیر ضروری استفاده کرد. همچنین طراحی وسایل موجود در آن باید ساده و بدون جزئیات باشد و آن را به صورت مونوکروماتیک دیزاین کرد.

در این مطلب، درباره طراحی داخلی مینیمالیستی بیشتر خواهید آموخت و نکات مهمی را برای ثبت این زیبایی در خانه خود به دست خواهید آورد. چه بخواهید اتاق نشیمن خود را به روز کنید و چه قصد دارید ایده های طراحی مینیمالیستی را در سرتاسر خانه خود اجرا کنید.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی کلاسیک هایپر فرش پلاس کلیک کن

طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

طراحی داخلی مینیمالیستی چیست؟

مینیمالیسم در لغت یعنی ساده‌گرایی یا کمینه‌گرایی، یک مکتب هنری است که اساس و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی یا شبه فلسفی بنیان گذاشته‌است. از نام‌های دیگر این جنبش abc art و هنر تحت‌اللفظی (literalist art) می‌باشد. ذن در هنر ژاپن و بودبسم در هنر شمال چین از حذف اضافات بر اصل موضوع هنر در مینیاتور و آب مرکب استفاده فراوان برده است.

و امروزه این سبک در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما ریشه دوانده به خصوص در دکوراسیون ساختمان‌ها و منازل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. مینیمالیسم در معماری و طراحی داخلی سبکی است که در آن به سادگی و آرامش فضا و نشان دادن ویژگی‌های جذاب معماری محیط توجه می‌شود. پالت رنگی مورد استفاده در سبک مینیمال معمولا تک‌رنگ است. به طور کلی رنگ به‌عنوان عنصری اساسی و تعیین‌کننده در این سبک طراحی مورد توجه قرار می‌گیرد. در سبک مینیمال از طراحی پلان آزاد، نور زیاد و مبلمان ساده استفاده می‌شود. تمام این موارد در کنار یکدیگر فضایی آرامش‌بخش و جذاب را خلق می‌کنند و هدف مینیمالیسم این است.

تاریخچه سبک مینمالیسم

تاریخچه سبک مینمالیسم

مینیمالیسم (Minimalism) یک مکتب هنری و یک جنبش هنری است که در همه ی زمینه های هنری کاربرد دارد.این مکتب، را می توان زاییده هنرمندان روس دورهٔ پس از انقلاب اکتبر روسیه دانست که ساختارگرا بودند و به خلاصه‌نمایی و اشکال هندسی گرایش داشتند. مانند مالویچ با مجموعه تابلوهای تماماً سفید. تجربیات هنرمندان روسیه در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بر هنرمندان اروپا و آمریکا اثر گذاشت و مینیمالیسم در ایالات متحده به سرعت تبدیل به یک جنبش هنری تازه شد که بیشتر با خلق آثار سه بعدی (به جای دو بعدی) همراه بود.

نکات کلیدی طراحی مینیمالیستی

نکات کلیدی طراحی مینیمالیستی

  • رعایت شعار کمتر، بیشتر است
  • تمرکز روی سادگی، کارایی و عملکرد بالا
  • خطوط ساده و تمیز
  • کاربرد مجسمه‌ها در این سبک
  • عدم استفاده از وسایل و تزیینات اضافی
  • پالت رنگی تک‌رنگ یا با رنگ محدود و نقش رنگ به‌عنوان عنصری اصلی و مؤثر برای ایجاد یک محیط آرامش‌بخش
  • استفاده از مواد محدود و مناسب مانند بتن، فولاد، شیشه و چوب
  • توجه به این نکته که هر چیزی مکان و هدفی دارد
  • استفاده از فضا و نور طبیعی
  • استفاده از صنایع دستی
  • طراحی داخلی آرامش بخش و بدون بهم ریختگی با چیدمان پلن باز 

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی مدرن هایپر فرش پلاس کلیک کن

دلایل دوست داشتن طراحی داخلی مینیمالیستی

دلایل دوست داشتن طراحی داخلی مینیمالیستی

آیا به یک فضای زندگی مینیمالیستی علاقه دارید، اما کاملا مطمئن نیستید که برای شما مناسب است یا خیر؟ در حالی که مینیمالیسم برای همه مناسب نیست، اما دارای چندین مزیت است که افراد زیادی را جذب می کند.مزیت های طراحی مینیمالیستی عبارتند از:

  • می تواند فضاهای کوچک را بزرگتر نشان دهد.
  • اگر درست انجام دهید، دکوراسیون مینیمال به ندرت از مد می افتد.
  • طراحی داخلی مینیمالیستی بیشتر به کیفیت بستگی دارد تا کمیت. روی قطعات خوش ساخت و جاودانه تمرکز می کند، و شما را از خرید چیزهایی که نیاز ندارید نجات می دهد.
  • مدیریت یک رویکرد مینیمالیستی آسانتر است زیرا شما باید به دنبال قطعات کاربردی و ساده باشید.
  • سبک مینیمالیستی می تواند فضای شما را کم استرس تر و آرام تر کند. فوکوس بدون درهم و برهمی با آسان‌تر یافتن چیزها، استرس را کاهش می‌دهد.
  • خانه هایی با دکوراسیون مینیمالیستی راحت تر تمیز و مرتب می شوند.

لیست می تواند ادامه پیدا کند، اما ما فکر می کنیم شما ایده را دریافت کرده اید. طراحان داخلی چندین دهه است که از دکوراسیون منزل به سبک مینیمالیستی برای ایجاد خانه های ساده و در عین حال شیک استفاده می کنند. و این سبک طرفداران زیادی یافته است.

ویژگی های طراحی داخلی مینیمالیستی

ویژگی های طراحی داخلی مینیمالیستی

طراحی داخلی مینیمالیستی روشی ساده برای سبک دادن به هر خانه یا فضای کاری است که محیطی بدون درهم و برهم ایجاد می کند و در عین حال گرما و راحتی را ارائه می دهد. ویژگی های رویکرد مینیمالیستی در طراحی عبارتند از:

1. خطوط تمیز: طراحی سبک مینیمالیستی توسط عناصر بصری اضافی مهار نمی شود. معماری برای ایجاد طراحی تمیز قابل مشاهده و تاکید است. دکور اغلب دارای سطوح مسطح و صاف و با حداقل الگوها یا جزئیات تزئین شده است.

2. رنگ های تک رنگ: یکی دیگر از اصول کلیدی مینیمالیسم، استفاده از رنگ است. سبک مینیمالیسم از یک پالت رنگ ساده استفاده می کند که اغلب از سایه های مختلف یک رنگ استفاده می کند. رنگ های اشباع شده بیشتر برای جلوه ها در نظر گرفته شده اند، در حالی که بقیه پالت رنگ ها حول سایه های ملایم یا خنثی متمرکز می شوند. پالت تک رنگ و خنثی شامل رنگ‌های سفید، بژ، برنزه، خاکستری و سیاه است.

3. کارکرد: مینیمالیسم بر عناصری با بالاترین اهمیت تمرکز می کند، اتاق را به ماهیت خود می نشاند و فقط عناصر لازم برای زندگی راحت در آن فضای خاص را فراهم می کند. مینیمالیسم شامل استفاده کاربری از فضا است، که به معنای تمرکز بر اثاثیه هدفمند است که در نتیجه قطعات و مبلمان کمتری تولید می شود.

4. فضاهای باز یا پلن باز: سبک مینیمالیستی اغلب دارای پلان های کف باز و نور زیاد است که اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما را به فضایی آرام بخش تبدیل می کند.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی شگی هایپر فرش پلاس کلیک کن

6 نکته برای ایجاد طراحی داخلی مینیمالیستی

6 نکته برای ایجاد طراحی داخلی مینیمالیستی

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی خود را ساده کنید، در اینجا چند نکته برای ترکیب سبک مینیمالیستی در خانه برای شما آورده ایم:

1. دکوراسیون خود را هدفمند نگه دارید. اصول مینیمالیستی به عملکرد بیش از شکوفایی ارزش می دهد، به این معنی که هر قطعه مبلمان و هنری در خدمت هدفی است. چه بخواهید بر پرتوهای نوردهی تأکید کنید یا بر روی پنجره‌های ساده، دکوراسیون مینیمالیستی شما باید کاربردی و بدون حواس‌پرتی باشد.

2. از بافت استفاده کنید. برای افزودن جذابیت بصری به فضای داخلی مینیمالیستی، از بافت هایی مانند پارچه و بوم استفاده کنید. بافت های مختلف می توانند وزن بصری را به عناصر طراحی شما بدون ازدحام زیبایی شناسی اضافه کنند. در رنگ ها، منسوجات، گچ ها، سنگ مرمر، مبلمان، فرش ها، هنر، چوب ها، قالب ها و سطوح دیگر باید به بافت ها توجه کرد.

3. اثر هنری مناسب را انتخاب کنید. رنگ، شکل، اندازه و بافت جنبه‌های مهمی هستند که باید هنگام انتخاب آثار هنری برای یک اتاق مینیمالیستی در نظر بگیرید، زیرا این عناصر بر نحوه تناسب یک قطعه با سبک مینیمالیستی شما تأثیر می‌گذارند. افزودن آثار هنری بیش از حد به دیوار می تواند بهم ریختگی ایجاد کند، بنابراین باید تعیین کنید که آیا ترجیح می دهید چند اثر با اندازه متوسط یا یک قطعه پررنگ به عنوان نقطه کانونی یک اتاق باشد.

از جزئیات کوچک برای جذاب کردن فضای داخلی استفاده کنید

4. از جزئیات کوچک برای جذاب کردن فضای داخلی استفاده کنید. یک فضای داخلی مینیمالیستی می تواند این خطر را داشته باشد که سرد و خسته کننده به نظر برسد. افزودن جلوه های رنگی کوچک یا منسوجات نرم مانند پشم و پنبه می‌تواند فضا را گرم‌تر کند و احساس راحتی بیشتری به آن بدهد. هدف شما از ایجاد یک خانه مینیمالیستی کاهش شلوغی یک اتاق و در عین حال ایجاد فضایی دلپذیر است.

5. رنگ ها و سایه های خنثی را برای پالت رنگ خود انتخاب کنید. برای اینکه اتاق‌هایتان یک‌نت و یک رنگ نشوند، رنگ‌های مختلف را بدون تحت تأثیر قرار دادن زیبایی‌شناسی اولیه خود در آن بگنجانید. می توانید از ترکیب رنگ های مکمل برای این کار استفاده کنید.

6. از فضای سفید استفاده کنید. استفاده از رنگ سفید در فضای شما می تواند مبلمان و اشیا خانه را برجسته تر نشان دهد. از فضای سفید در پلن باز برای ایجاد تعادل و هماهنگ بین فضای منفی و سایر عناصر اتاق استفاده کنید. اصولا در فضای سفید دیگر اشیاهای خانه در کانون توجه قرار می گیرند.

مطالب مرتبط: 





:: برچسب‌ها: دکوراسیون مینیمالیستی، طراحی داخلی مینیمالیستی، طراحی داخلی مینیمالیستی چیست، تاریخچه سبک مینمالیسم، ویژگی های دکوراسیون داخلی مینیمالیستی ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: