نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

فرش اکریلیک نوع نسبتا جدیدی از کفپوش است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که ممکن است به اندازه سایر انواع فرش شناخته شده نباشد، فرش اکریلیک چیزهای زیادی برای ارائه به صاحبان خانه دارد.

اگر صاحب خانه هستید، پس می دانید که انواع مختلفی از فرش ها برای انتخاب وجود دارد. اما آیا تا به حال در مورد فرش و موکت اکریلیک چیزی شنیده اید؟ این نوع فرش از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است که باعث می شود در برابر لکه و رنگ پریدگی بسیار بادوام و مقاوم باشد.

اکریلیک اغلب برای فرش استفاده می شود، اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد فرش اکریلیک هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید! ما در مورد مزایا و معایب این نوع فرش و همچنین نحوه مراقبت از آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال نوع جدیدی از فرش برای خانه خود هستید، اکریلیک ممکن است ارزش توجه داشته باشد!

عمده ترین تولید کنندگان الیاف اکریلیک در اروپا کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، پرتغال و ترکیه هستند و ایران الیاف اکریلیک خود را اغلب از کشورهای اسپانیا، آلمان (شرکت درالون) و ترکیه تأمین می نماید. تولید کمپانی درالون در حدود 170 هزار تن در سال است. در حالی که بزرگ ترین تولید کننده اکریلیک اروپا یعنی کمپانی مونته فیبره، 340 هزار تن در سال الیاف اکریلیک تولید می کند.

فرش اکرلیک ماشینی

به طور متوسط در سال 2006 ایران از سه کشور آلمان، اسپانیا و ترکیه حدود 74 هزار تن الیاف اکریلیک وارد کرده است که 25 هزار تن آن از کشور اسپانیا (شرکت مونته فیبره) بوده است. در آسیا کشورهایی مانند چین، ژاپن، تایوان، تایلند، ایران و اخیراً هند و پاکستان تولیدکنندگان اکریلیک هستند. تولید الیاف اکریلیک در ایران در حدود 45 هزار تن در سال است.

آیا از الیاف اکریلیک برای فرش استفاده می شود؟

اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که معمولا در فرش استفاده می شود. این محصول از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است که آن را بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه و تغییر رنگ می کند. به این دلیل که مراقبت و نگهداری از فرش اکریلیک بسیار آسان است. همچنین بسیار مقرون به صرفه است، که آن را به گزینه ای عالی برای خریدارانی که بودجه خود فکر می کنند تبدیل می کند.

الیاف اکریلیک به دلیل قابلیت جذب بالا بیشتر در فرش های پراکنده استفاده می شود. رطوبت را از بین می برد و به سرعت خشک می شود.فرش اکریلیک در برابر ساییدگی نیز مقاوم است. هر فرشی با الیاف اکریلیک برای مناطق پر تردد مقاومت بالایی دارد.

چرا از الیاف اکریلیک در فرش استفاده می شود؟

الیاف اکریلیک به دلایل مختلفی در فرش استفاده می شود. اول از همه، آنها بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند. اکریلیک یک الیاف کم هزینه و ماندگار است که می تواند برای بسیاری از موارد استفاده شود. در برابر خاک، لکه، و کپک مقاوم است. نگهداری آن ساده تر از پشم است. رنگ های اکریلیک روشن هستند و در برابر نور خورشید ماندگاری بیشتری دارند و نسبت به سایر موادی که اغلب استفاده می شوند تغییر رنگ کمتری دارند.

چگونه فرش اکریلیک را تمیز کنیم؟

به طور کلی مراقبت و نگهداری از فرش های اکریلیک بسیار آسان است. با هر جاروبرقی استانداردی می توانید آنها را مرتباً جاروبرقی بکشید. اما در کل تمیز نگه داشتن فرش های اکریلیک بسیار آسان است! وقتی صحبت لکه دار شدن فرش می شود، می توانید محل را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید. لکه و کثیفی را با استفاده از برس فرش یا پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید، سپس از عملکرد مرطوب جاروبرقی بخار شوی خود برای بیرون کشیدن آب و کف باقی مانده استفاده کنید. برای لکه های سخت تر، ممکن است نیاز به قالیشویی داشته باشید. برای تمیز کردن معمولی، فرش اکریلیک شما در برابر ترکیبی از مواد شوینده لباسشویی و آب سرد مقاومت می کند، اگر جاروبرقی بخار شو داشته باشید عملکرد مرطوب برای تمیز کردن فرش اکرلیک ایده آل خواهد بود. در غیر این صورت، با یک جاروبرقی معمولی و با یک برنامه منظم برای مراقبت صحیح از فرش خود انجام دهید.

انواع فرش اکرلیک

آیا فرش اکریلیک بادوام است؟

این فرش‌ها نسبت به دیگر فرش ها دارای مقاومت بالاتری هستند و طول عمر بالاتری نسبت به دیگر فرش ها دارند. برای ما ایرانی ها، کفپوشی که زیر پایمان قرار می گیرد، بسیار مهم بوده و به دلیل بالا بودن قیمت فرش و برای آنکه از هزینه های جاری خانواده کمک کنیم، لوازم مورد نیازمان را با بهترین کیفیت تهیه می کنیم. از آنجایی که الیاف به کار برده شده در بافت فرش آکریلیک مقاومت خوبی دارد، این نوع فرش نیز کیفیت و دوام بالایی داشته و در اثر رفت و آمد دچار سایش و کاهش زیبایی نخواهد شد.

مواد فرش اکریلیک چیست؟

فرش اکریلیک از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است. اکریلیک یک پلاستیک شفاف است که از اکریلونیتریل تولید می شود. "فرش های اکریلیک در دهه 1960 به عنوان جایگزین پشم محبوب شدند". الیافی، که اغلب به عنوان "فرش اکرلیک" شناخته می شود، به عنوان جایگزینی برای فرش پشمی در نظر گرفته می شد. اکریلیک، مانند تمام مواد مصنوعی، چندین مزیت نسبت به الیاف طبیعی دارد و ویژگی های جذابی دارد. از جمله ویژگی های این نوع فرش می توان به سبک بودن آن اشاره کرد.

ماندگاری فرش های اکریلیک چقدر است؟

فرش و موکت اکریلیک بسته به کیفیت فرش و نحوه نگهداری از آن بین 3 تا 5 سال ماندگاری دارند. شما باید مطمئن شوید که آنها را به طور مداوم تمیز می کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد.

آیا فرش اکریلیک انتخاب خوبی است؟

اگر به دنبال چیزی هستید که مقرون به صرفه باشد و نگهداری از آن آسان باشد، اکریلیک انتخاب خوبی برای فرش است. اگر حیوان خانگی یا بچه دارید، نایلون یا پشم ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

فرش های اکریلیک به لحاظ تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه هستند. آنها کرکی، صاف و نرم هستند. این فرش ها را می توان به هر رنگی رنگ کرد و راه رفتن روی آن ها راحت است. مواد اکریلیک دارای نفوذپذیری رطوبت بالایی است البته این نشان می دهد که پارچه می تواند به راحتی آب را جذب کند و به سرعت خشک شود.

فرش های اکریلیک تقریباً در هر حالتی می توانند مقاوم باشند. آنها انعطاف پذیر، بادوام و غیر انقباض هستند. این ماده "انعطاف پذیر" است به این معنا که ممکن است برای تکرار احساس پشم، پنبه یا هر پارچه ترکیبی دیگر تغییر شکل دهد.

فرش اکرلیک فرش پلاس

مزایای فرش اکرلیک

  • نرمی و لطافت بالا
  • بدون پرزدهی
  • ظاهر زیبا و ایده آل
  • رنگ پذیری بهتر
  • ماندگاری و دوام طولانی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • ضد حساسیت و آلرژی

معایب فرش اکرلیک

  • نخ اکریلیک از جنس الیاف منصوعی است
  • عایق‌پذیری کم در برابر گرما و صدا

فرش شنل اکریلیک را چگونه تمیز کنیم؟

نظافت و نگهداری فرش های شنل اکریلیک ساده است. کثیفی، گرد و غبار و زباله ها ممکن است با جاروبرقی همراه با برس از سطح پاک شوند. برای تمیز کردن کامل فرش، از شوینده ملایم یا شامپو فرش استفاده کنید. اگر فرش شما واقعا کثیف است، باید آن را بشویید. اگر فرش شنل شما فقط گاهی استفاده می شود، می توانید ماهی یک بار آن را جاروبرقی بکشید. اکثر فرش های شنل باید به صورت هفتگی جاروبرقی شوند. از طرف دیگر، فرشی که استفاده زیادی از کودکان و حیوانات خانگی دارد، ممکن است نیاز به جاروبرقی روزانه داشته باشد. تمیز کردن عمیق فرش حداقل یک یا دو بار در سال نیز توصیه می شود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال چیزی هستید که بادوام باشد و مراقبت از آن آسان باشد، فرش اکریلیک یک گزینه عالی است. همچنین رنگ بندی بسیار زیادی دارد و این قابلیت ها  فرش اکرلیک را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه تبدیل می کند. اگر می خواهید تنوع فرش اکرلیک را ببینید به فروشگاه ما به آدرس سایت https://farsh-plus.com مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: فرش، الیاف فرش، فرش اکرلیک، اکرلیک چیست، ویژگی فرش اکرلیک ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

اتاق نشیمن اغلب به عنوان مرکز اجتماعی یک خانه عمل می کند و اعضای خانواده را برای گفتگو، بازی یا استراحت دور هم جمع می کند. با این حال، به دلیل این همه بازی و آرامش، انتخاب فرش ممکن است مهمتر از مثلاً آشپزخانه باشد ، که معمولاً بچه‌ها هنگام یادگیری راه رفتن روی کف آشپزخانه نمی‌گردند یا زمین نمی‌خورند. و یا نوجوانان در در اتاق غذاخوری فیلم تماشا نمی کنند. بنابراین، بسیار مهم است که کف اتاق نشیمن نرم، راحت و دنج باشد. فراتر از آن، دوام، سهولت در تمیز کردن، بافت و حتی رنگ می تواند تاثیر زیادی در انتخاب بهترین فرش برای اتاق نشیمن داشته باشد.

در اینجا شش فاکتور را برای انتخاب فرش برای اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید.

1.ماندگاری

به دلیل پرتردد بودن اتاق خانواده، فرش باید بادوام باشد. جدا از پله ها و راهروها، کف اتاق های خانوادگی معمولاً سخت ترین استفاده را در بین هر طبقه ای در خانه دارند. برای اطمینان از اینکه فرش شما در برابر فرسودگی زندگی روزمره خانوادگی مقاوم است، به دنبال فرشی باکیفیت باشید که دارای ضمانت سایش، خوب باشد.

هنگام خرید بهترین فرش برای اتاق نشیمن، با خم کردن نمونه به عقب، کیفیت محصول را سریع تست کنید. اگر پشتی به راحتی نمایان شود، فرش کم تراکم است و کیفیت پایین تری دارد و سریعتر له می شود.

دوام یک فرش با وزن ، پیچش تافت و درجه تراکم اندازه گیری می شود. به دنبال وزن صورت 34 تا 40 اونس، پیچش تافت 5 یا بیشتر و تراکم 2000 یا بالاتر باشید. علاوه بر این، به تفاوت بین رشته پیوسته حجیم (BCF) یا الیاف اصلی توجه کنید. دومی راحت‌تر می‌ریزد، که نیاز به جاروبرقی بیشتری دارد.

الیاف فرش اتاق نشیمن

2.انوع الیاف

الیاف فرشی که برای کف اتاق نشیمن انتخاب می کنید هم بر ظاهر و هم بر دوام فرش تأثیر می گذارد. گزینه ها عبارتند از:

  • نایلون: انعطاف پذیرترین الیاف فرش است، اما باید گاهی اوقات با محافظ لکه درمان شود. نرم ترین و قوی ترین نوع نایلون 6.6 است.

  • Triextra: نوع نسبتاً جدیدی از فیبر که تا حدی از شکر ذرت گرفته شده است. دارای خواص ضد لک عالی و همچنین انعطاف پذیر است. با این حال، چون به اندازه نایلون وجود نداشته است، هنوز مبنایی برای مقایسه وجود ندارد.
  • پلی استر: همچنین به عنوان PET شناخته می شود، این الیاف مقاوم در برابر لکه و زیر پا است. با این حال، تمیز کردن، ریختن آن نیز سخت است و مانند سایر گزینه ها دوام نمی آورد. احساس خوبی در پاهای شما خواهد داشت، اما برای مناطق پرترافیک ایده آل نیست.
  • Olefin: ارزان است و در برابر محو شدن، لک شدن و کپک مقاوم است. به اندازه نایلون بادوام و ماندگار نیست، اما برای مناطق پرتردد گزینه خوبی است.
  • اکرلیک: دارای رنگ پذیری بسیار خوبی است ، دارای قابلیت شست و شو است و به صورت کلی ضد حساسیت می باشد. نسبت به بید و مواد شیمیای و روغن و تابش نور خورشید و چربی مقاوم است، از طول عمر بیشتری برخوردار بوده و همچنین از نظر زیبایی بسیار زیبا است .الیاف اکریلیک سبک بوده و شباهت بسیار زیادی به نخ های پشمی دارند و همچنین نسبت به سایر الیاف قیمت مناست تری دارد.

ماندگاری فرش اتاق نشیمن

3.سهولت در تمیز کردن

از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از پرمصرف‌ترین اتاق‌های خانه است، نشت‌ها در اینجا با دفعات بیشتری نسبت به اکثر اتاق‌های دیگر به جز آشپزخانه اتفاق می‌افتند. داشتن کفپوشی که به راحتی تمیز شود، زندگی در اتاق خانواده شما را بسیار کمتر مضطرب می کند.

فرش اتاق نشیمن را در نظر بگیرید که دارای ضمانت لکه مادام العمر باشد. برای بهترین آرامش ممکن، به دنبال فرشی باشید که دارای خط مشی «عدم حذف» باشد، به این معنی که موادی که معمولاً از اکثر ضمانت‌های لکه‌گیری حذف می‌شوند (مانند برخورد حیوانات خانگی با مایع سفیدکننده) کاملاً پوشش داده می‌شوند.

4.بافت فرش

بافت فرش می تواند در ظاهر اتاق نشیمن تفاوت ایجاد کند. عوامل بافت شامل شمع و سبک است.

شمع: شمع های بریده شده به نام مخمل خواب دار نیز شناخته می شوند، در حالی که شمع های برش نخورده حلقه ای هستند. گزینه های دیگر عبارتند از یک حلقه طرح دار که دارای حلقه هایی با ارتفاع چندگانه است و برش و حلقه که یک الگو را ایجاد می کند.

سبک: سبک های برش شمع شامل صاف، بافت، پیچ و تاب (همچنین به عنوان فریز شناخته می شود)، و شاگ. استایل صاف رسمی ترین به نظر می رسد، در حالی که توئیست و شیگ غیر رسمی ترین هستند. سبک های شمع حلقه شامل لوپ سطح، همچنین به عنوان بربر شناخته می شود که به دلیل تراکم آن برای مناطق پرتردد ایده آل است - و حلقه طرح دار.

5.فیبر نرم

اگر خانواده شما معمولاً زمان زیادی را روی زمین سپری می کنند، چه برای بازی های رومیزی یا خوابیدن، نرمی فرش ممکن است یک نکته مهم باشد. امروزه اکثر تولیدکنندگان خطی از فرش‌های "نرم" دارند که دارای الیاف بسیار ظریف‌تری نسبت به الیاف فرش سنتی هستند.

نرمی را می توان با بالشتک فرشی که در زیر فرش قرار داده شده نیز به دست آورد. بسیاری بر این باورند که برای بادوام بودن، زیر پد باید کاملا محکم باشد. این لزوما درست نیست؛ با این حال، می توان به تعادل بین نرمی و دوام دست یافت. روکش فرش مدرن "مموری فوم" می تواند بهترین های را از نظر دوام و نرمی در جهان را ارائه دهد.

انتخاب رنگ اتاق نشیمن

6.انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یک تصمیم ذهنی است. رنگ فرشی که انتخاب می کنید نه تنها به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد، بلکه به ملاحظاتی مانند کاربرد مورد نظر اتاق، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در اتاق و احتمالاً حتی رنگ حیوانات خانگی شما (فرش با رنگی که موهای حیوان خانگی را نشان نمی دهد می تواند یک مزیت واقعی باشد).

انتخاب رنگ های جسورانه می تواند سرگرم کننده باشد اما اغلب قدیمی می شود. فرش های خنثی از جمله بژ و خاکستری از مد نمی افتند. رنگ های گرم، مانند بژ یا قرمز، محیطی دنج ایجاد می کنند و لکه ها را پنهان می کنند.

هوشمندانه خرید کنید

هنگام خرید فرش، حداقل سه تخمین بزنید تا مطمئن شوید که بهترین معامله را دریافت می کنید. کیفیت نصب را بررسی کنید، زیرا درز ضعیف، کشش بد و یک پد بسیار نازک ظاهر فرش جدید را خراب می کند.



:: برچسب‌ها: فرش، رنگ فرش، انتخاب فرش، خرید فرش، الیاف فرش، بافت فرش، انتخاب رنگ فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

انتخاب سبک فرش می تواند ، تصمیم خرید فرش را برایتان آسان تر کند.

هنگام تغییر دکور خانه یا محل کار، اکثر مردم تمایل دارند که معیار های زیبایی شناسی را از قبل در ذهن خود داشته باشند تا به دنبال دستیابی به آن بروند. یک راه عالی برای دستیبابی به این زیبایی شناسی جدید، استفاده از یک فرش جدید است. اگر تا به حال وارد هایپر فرش پلاس شده باشید، یا شاید نگاهی به کاتالوگ فرش انداخته باشید، احتمالا متوجه جنبه های مختلفی شده اید که می توان با فرش فضای جدید خود را بسازید. یک راه عالی برای شروع استفاده از فرش طرح دار است.

ممکن است از خود بپرسید: «آیا من می‌خواهم یک مدل فرش با طرح برجسته یا ظریف داشته باشم؟» اگر به دنبال ایده ای برای فضای خود هستید، انتخاب الگو ممکن است بهترین راهکار را برای شما باشد. با این حال، اگر فرشی می‌خواهید که سلیقه شما را بدون جلب توجه بیش از حد برآورده کند، بهتر است از طرح‌ها صرف نظر کنید و به دنبال فرشی ساده باشید.

انتخاب سبک فرش در ابتدا مطمئناً می تواند روند انتخاب شما را بسیار آسان تر کند. دیدن صدها سبک طراحی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید می تواند خسته کننده باشد. به سادگی با تصمیم گیری در مورد سبک طراحی که برای فضای خود می خواهید، می توانید گزینه های خود را محدود کنید و واقعاً روی سبکی تمرکز کنید که به بهترین وجه با سلیقه شما سازگار می شود.

آیا سبک فرش طرح دار برای من مناسب است؟

استفاده از یک الگو راهی عالی برای جان بخشیدن به فضای شماست. حتی اگر چیزی ظریف می‌خواهید، می‌توانید بسیاری از مدل‌های فرش طرح‌دار را پیدا کنید که توجه را از بقیه فضای خانه شما دور نمی‌کند. برای بسیاری از صاحبان خانه، داشتن یک فرش تک رنگ ممکن است بیش از حد یکنواخت و کسل کننده به نظر برسد. بنابراین، افزودن برخی طرح‌ها به فرش فضای جدیدی برای خانه شما می سازد.

در طول جستجوی فرش برای دکور خود، احتمالاً طیف گسترده ای از الگوها و سبک ها را برای انتخاب پیدا خواهید کرد. در اینجا تعدادی از محبوب ترین سبک های طرح دار ما که می توانید در اتاق کار یا نشمین خانه خود استفاده کنید آورده شده است:

فرش ماشینی کلاسیک

طرح های کلاسیک :

فرش ماشینی کلاسیک به فرشی گفته می شود که با طرح های سنتی و اصیل ایرانی بافته شده و اصول طراحی نقشه آنها به سبک گذشته است . با این تعریف فرش کلاسیک را می توان طرح مقابل فرش های فانتزی و مدرن دانست. فروشگاه آنلاین فرش پلاس ارائه دهنده انواع فرش های ماشینی کلاسیک 1200 شانه و 700 شانه به صورت مستقیم است.

اگر به دنبال فرش ایرانی برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود اما با قیمت پایین هستید، این دسته بندی را مرور کنید. فرش های طرح دار کلاسیک ما عمدتاً برای کسانی توصیه می شود که محصولات باکیفیت و زیبا را دوست دارند، اما قیمت مقرون به صرفه تر را انتخاب جذاب تری نسبت به فرش یا گلیم های دستباف می دانند.

برای اینکه بفهمیم فرش کلاسیک چیست باید به این تعریف اشاره کنیم که فرش کلاسیک فرشی است که طبق اصول و قواعد معمول قدیمی بافته می شود. اما معنای دقیق‌تر این تعریف چیست؟ در واقع به فرش هایی که طرح و نگاره های آن سنتی و قدیمی است، فرش کلاسیک می گویند. تمام تفاوت های این نوع فرش ها با فرش دستباف به طرح خلاصه می شود و به معنای قدیمی بودن خود فرش نیست. بنابراین شما هنگام خرید یک فرش کلاسیک با فرشی روبرو هستید که در بافت آن از نقش‌ها و طرح‌های قدیمی استفاده شده و فرش شما ویژگی‌های زیر را دارد:

  • طرح کلی فرش سنتی و قدیمی است.
  • رنگ های به کار رفته در این فرش ها عموما ملایم و آرامش بخش هستند.
  • از نظر تنوع در طرح رنگ، طرح بسیار گسترده است.
  • در اغلب موارد حاشیه ها در این فرش ها منظم و از الگوی خاصی پیروی می کنند.
  • در فرش های کلاسیک تکه های شلوغ با ریزه کاری های زیاد وجود دارد که در سراسر فرش پخش می شود.

فرش ماشینی مدرن

طرح های مدرن : 

فرش ماشینی مدرن یا امروزی می تواند هر فضایی را متحول یا به روز کند. فرش های مدرن از نظر رنگ و طرح بسیار متفاوت هستند و می توان آن ها را با رنگ های ظریف تک رنگ یا رنگ های تند و روشن در بازار یافت. طرح ها با گزینه های ساده تا پیچیده تر با الگوهای هندسی بی پایان قابل تولید هستند. در مجموعه ی فرش های مدرن فرش پلاس ، فرش های شگی، شنل و فرش فریز و در دو نوع 700 شانه و 1200 شانه ارائه می شوند. 

برای بافته شدن یک فرش در کارخانه، تولیدکننده ابتدا به سراغ یک طراح فرش رفته و درخواست نقشه‌ای خاص می‌کند. اگر دقت کرده باشید، فرش‌های ماشینی کلاسیک در کلیات دارای شکلی یکسان؛ اما در جزئیات دارای  تفاوت‌هایی هستند. تا همین چند سال قبل معمولاً طرح فرش ماشینی بر اساس نقشه‌های قدیمی بود و اساتید طراح، همان طرح‌های قدیمی را با کمی تفاوت به کارخانه‌ها ارائه می‌کردند. اما حضور کشورهایی مثل چین و کپی‌برداری از طرح‌های ایرانی باعث شد بازار از دست کارخانه‌های ایرانی به‌خصوص در اروپا خارج شود. این مشکل زمانی مضاعف شد که کشوری مثل ترکیه نیز کارخانه‌های فرش ماشینی افتتاح کردند و طرح‌هایی خارج از عرف موجود به بازار ارائه کردند. این طرح‌ها ابتدا در ایران با عنوان فرش فانتزی یا فرش ماشینی فانتزی عرضه شد و مورد استقبال مخاطب و خریدار ایرانی واقع نشد.

چرا باید با فرش تک رنگ استفاده کنم؟

گاهی یک الگوی جدید یا طرحی از فرش در ذهن خود دارید که مطمئناً می توانید به فضای زندگی ببخشید، و یا ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که برای فضای خود طرح های ظریف تر و یا ساده تری را بخواهید. رفتن به سمت فرش های طرح دار می تواند حواس را از سایر جزئیات طراحی داخلی شما منحرف کند و زیبایی شما را از بین ببرد. استفاده از سبک فرش تک رنگ، همه چیز را ساده نگه می‌دارد بدون اینکه تمام توجه را به خود جلب کند. این به شما امکان می دهد فرش را با ظرافت و به عنوان یک تعریف برای بقیه سبک خود قرار دهید.

فرش تک رنگ

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید الگوها و طرح های پیچیده را منتقل کنید، پایین نگه داشتن هزینه ها است. افزودن الگوها به فرش نیاز به زمان و آماده سازی بیشتری دارد که معمولاً به قیمت بالاتر منجر می شود. این به شما امکان می دهد در پروژه بعدی خود صرفه جویی کنید یا آن که برای انتخاب فرش باکیفیت بالا برای آینده سرمایه گذاری کنید. هنگامی که سبک فرش مورد نظر خود را برای فضای خود انتخاب کردید، می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که با فرش جدید خود به کدام سمت بروید. در این مرحله شما سبک هایی را حذف کرده اید که با نیازهای شما مطابقت ندارند و می توانید روی سبک هایی تمرکز کنید که واقعا زیبایی خانه شما را تضمین می کند.

اگر به یک فرش جدید علاقه مند هستید، هایپر فرش پلاس مجموعه ای عالی از سبک های فرش برجسته دارد که می تواند با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. ما تجربه خرید شما را با امکان شناسایی سبک فرش بر اساس رنگ، زیبایی یا طرح دلخواهتان آسان‌تر کرده‌ایم.

اگر سبکی را که انتظارات شما را برآورده می کند در فروشگاه آنلاین فرش پلاس نمی بینید، برای مشاهده سایر سبک های موجود، در نمایشگاه آنلاین فرش پلاس سرچ کنید. اگر چیزی را می بینید که توجه شما را جلب می کند، با ما از طریق دکمه مشاوره تماس بگیرید تا یکی از مدیران فروش ما به شما کمک کند!

کدام اتاق ها با فرش های طرح دار بهتر کار می کنند؟

الگوها و بافت های امروزی تقریباً در هر مکانی می توانند کار کنند. با این حال، برخی از اتاق ها ظاهری تازه و متفاوت را به شما می دهند. اتاق های نشیمن و غذاخوری برای فرش های طرح دار ایده آل هستند. آنها یک فضای هنری ارائه می دهند و یک مرکز واقعی برای اتاق ایجاد می کنند. فرش‌های طرح‌دار در فضاهای کوچک‌تر نیز انتخابی عالی هستند، جایی که می‌توانند اتاق را زیباتر کنند و حتی بزرگ‌تر به نظر برسند (با نوارهای افقی یا عمودی). ما عاشق فرش های طرح دار در ادارات، اتاق های آفتابگیر، اتاق خواب کودکان و اتاق مهمان هستیم. فرش های طرح دار یک الگوی جسورانه و یک انتخاب جسورانه است و می تواند به معنای واقعی کلمه نتایج شگفت انگیزی برای خانه شما داشته باشد.



:: برچسب‌ها: فرش مدرن، فرش کلاسیک، سبک فرش، انتخاب فرش، فرش طرح دار، فرش ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

فرش می تواند یکی از سخت ترین اجزای دکوراسیون باشد زیرا تصمیمات زیادی وجود دارد: سبک فرش، نوع الیاف، نقش فرش، کیفیت فرش و در نهایت انتخاب رنگ.

انتخاب رنگ اغلب سخت ترین تصمیم برای مشتریان است. تجسم رنگ در یک فضای بزرگ، با قضاوت از یک نمونه کوچک، می تواند دشوار باشد. تغییر رنگ می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد، و گاهی اوقات حتی اگر تغییر مورد نظر ما نباشد، می تواند کمی ترسناک باشد. اگر نمی‌دانید هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ فرش از کجا شروع کنید، در ادامه چند نکته و پیشنهاد برای کمک به شما داریم، مقاله زیر را بخوانید.

ابتدا چه رنگی را انتخاب کنیم؟

وقتی از صفر شروع می کنید، ابتدا کدام قسمت از دکوراسیون اتاق را باید انتخاب کنید؟ برای فضاهای اصلی نشیمن خانه، مانند اتاق هال یا نشیمن، ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید. دلیل آن این است که انتخاب رنگ پارچه اغلب بیشتر به مبل ها محدود می شود تا با فرش یا رنگ. بسیاری از مدل‌های مبل تنها در چهار یا پنج (یا کمتر) رنگ ارائه می‌شوند، مگر اینکه مبل سفارشی ساخته شود. بنابراین، اگر ابتدا انتخاب نشود، پیدا کردن مبل به سبکی که دوست دارید، که با فرشی که قبلا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، دشوار است. پس از انتخاب مبل، فرش و در نهایت رنگ را انتخاب کنید. باز هم این به این دلیل است که رنگ تقریباً انتخاب نامحدودی دارد. با عنصری که بیشترین محدودیت را در انتخاب دارد شروع کنید و انتخاب هایتان را برای آخرین بار ذخیره کنید.

از همین منطق در اتاق های دیگر مانند اتاق خواب استفاده کنید. در این مورد، گزینه های رختخواب بسیار گسترده است، بنابراین ابتدا رنگ فرش را انتخاب کنید. از آنجایی که ملافه سرمایه گذاری کوچک تری است و تغییر نسبتاً آسانی دارد، ممکن است بخواهید رنگ فرش را قبل از انتخاب روکش تخت انتخاب کنید.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی برای فرش

دلیلی وجود دارد که رنگ های خنثی بیشترین انتخاب را در فرش دارند. فرش تاثیر زیادی در یک اتاق دارد و رنگ‌های روشن در یک فضای بزرگ می‌توانند غالب باشند. همچنین تعویض فرش هزینه بر است. اگر شرایط(و یا حوصله) برای تعویض فرش خود را هر چند سال با تغییر روند ندارید، بهتر است رنگ فرش را خنثی نگه دارید. از رنگ‌های روشن‌تر یا پررنگ‌تر در سایر لوازم کم‌هزینه‌تر اتاق استفاده کنید: رنگ روی دیوارها (تغییر آن بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از فرش)، کوسن‌های روی مبل، رختخواب، و قطعات برجسته کوچک‌تر مانند لامپ‌ها و قاب‌های هنری. 

در روند کنونی انتخاب رنگ های خنثی مانند رنگ های خاکی، از جمله خاکستری گرم و بژ همیشه محبوب هستند و ترجیح داده می شوند . رنگ های خنثی نباید خسته کننده باشند. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما با وجود رنگ خنثی هنوز شخصیت دارد، بافت فرش را انتخاب کنید. سبک های برش عمق و شخصیت را به فرش شما می بخشند و در عین حال آن را به اندازه کافی ظریف نگه می دارند تا از تبدیل آن به نقطه کانونی اتاق جلوگیری کنند.

موکت فرش

انتخاب فرش بربر 

یکی دیگر از راه های عالی برای گنجاندن شخصیت در فرش خود این است که به جای رنگ ثابت، فرش بربر رنگی را انتخاب کنید. از نظر فنی، لکه‌های رنگی در فرش به عنوان بربر شناخته می‌شوند، حتی اگر بیشتر مردم از اصطلاح بربر برای اشاره به سبکی از فرش استفاده می‌کنند. به طور معمول، فرش‌هایی با رنگ روشن و یا خنثی با لکه‌هایی از رنگ‌های تیره‌تر (معمولاً قهوه‌ای یا خاکستری) دارد و با پرزهای حلقه‌ای مشخص بافته می‌شود. علاوه بر جذابیت بصری، لکه‌های بربر کاملاً کاربردی هستند، زیرا می‌توانند به پنهان کردن تکه‌های کثیفی یا پرزهایی که ممکن است روی فرش شما بین جاروبرقی‌ها پیدا شوند، کمک کنند.

فرش‌های بربر فرش‌هایی هستند که توسط قوم بربر در شمال آفریقا و صحرای صحرا بافته می‌شوند. فرش‌ها دارای طرح‌های سنتی و مدرن هستند که با طرح‌های گره‌زنی، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف پارچه متمایز می‌شوند. 

سبک زندگی و رنگ فرش

سبک زندگی شما و نحوه استفاده از اتاق فرش شده، ملاحظات بزرگی در رنگ فرش شما دارد. یک خانه پرترافیک با بچه ها، حیوانات خانگی و والدین شاغل معمولاً با فرش های سفید که می توانند راحت تر از رنگ های دیگر کثیف نشان دهند، مناسب نیستند. به خاطر داشته باشید که رنگ‌های بسیار روشن و بسیار تیره، ضایعات نامطلوب‌تری را نسبت به رنگ‌های میانی نشان می‌دهند. در حالی که رنگ تیره ممکن است در پنهان کردن لکه ها عالی باشد، پرز و گرد و غبار را بیشتر از رنگ های دیگر نشان می دهند. فرشی که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره باشد بهترین رنگ برای پوشاندن این مسائل خواهد بود.

انتخاب رنگ فرش

رنگ فرش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ فرش می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه روندها ممکن است در طول سال ها تغییر کند و مطمئن باشید که رنگی که امروز دوست دارید همچنان برای شما جذاب خواهد بود. هنگامی که انتخاب رنگ را محدود کردید، زمان آن است که شروع به بررسی نمونه ها کنید.

مهم ترین عامل تضمین کننده هارمونی هر قسمت به کار رفته در دکوراسیون رنگ است. رنگ ها و طرح ها باید مطابق با یکدیگر باشند تا بتوانید نتیجه مورد نظر را به دست آورید. فضاهایی که رنگ ها و طرح ها با هم سازگار نیستند و در تضاد با یکدیگر هستند ظاهری چشم نواز و ناسازگار خواهند داشت.

فرش مدرن ماشینی کد FP-10091

فرش مدرن ماشینی کد FP-10091

شما می توانید سبک های منحصر به فرد خود را ایجاد کنید

شما می‌توانید با استفاده از فرش‌های رنگارنگ و طرح‌دار، سبک‌های دلخواه خود را ایجاد کنید که تضادی را با لوازم و مبلمان ساده، تک رنگ و مدرن شما ایجاد کند.

فرش مدرن ماشینی کد FP-10103

 فرش مدرن ماشینی کد FP-10103

ما باید عوامل زیادی مانند شکل و اندازه یک اتاق را برای تزیین فضاهای زندگی خود در نظر بگیریم که هر لحظه ما را مطابق با سبک و روحیه خودمان همراهی می کند. در حالی که فرش های مناسب برای شکل اتاق شما به شما کمک می کند تا دکوراسیون مورد نظر خود را به دست آورید، فرش هایی که برای اتاق شما بزرگ یا کوچک هستند ممکن است دکوراسیون شما را خراب کنند. علاوه بر این، اینکه اتاق شما تا چه اندازه نور دریافت می کند و رنگ فرش شما نیز از دیگر عوامل تعیین کننده است. منظره خفه کننده و ناسازگاری ممکن است در مکان هایی که از رنگ و نور به طور هماهنگ استفاده نمی شود رخ دهد. در حالی که فرش‌های تیره به دلیل جذب نور بیشتر، عامل متعادل‌کننده‌ای در فضاهای شما با نور فراوان خواهند بود، اما در فضاهایی با نور کمتر باعث تیرگی می‌شوند.

فرش مدرن ماشینی کد FP-10086

فرش مدرن ماشینی کد FP-10086

اولین مکان هایی که کل فضای زندگی شما را منعکس می کند، ورودی درها، سالن ها و راهروها هستند

ورودی منازل، ادارات و تمامی فضاهای زندگی شما اولین جایی است که پذیرای خانواده، مهمانان و مهمتر از همه خود شماست. به همین دلیل، اولین مکان هایی که کل فضای زندگی شما را منعکس می کند، ورودی های درب، سالن ها و راهروها هستند. برای ایجاد یک دکوراسیون کامل، فرش های مورد استفاده در این مناطق باید متناسب با فضای کل خانه شما انتخاب شوند.

 فرش مدرن ماشینی کد FP-10063

 فرش مدرن ماشینی کد FP-10063

انتخاب فرش برای اتاق خواب

ما چهار مورد را جمع آوری کرده ایم که باید در انتخاب فرش برای اتاق خواب هایی که در آن از خواب بیدار می شوید و در پایان روز استراحت می کنید در نظر بگیرید:

  1. فرشی که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید باید احساس راحتی داشته باشید و مانند یک استقبال گرم باشد.
  2. فرش‌ها در رنگ‌های طبیعی و آرام، محیطی آرام‌تر را به همراه خواهند داشت.
  3. شما می توانید فرش های ضخیم را انتخاب کنید که در هوای سرد با کمک عایق حرارتی گرم نگه دارند.
  4. فرش های سطح نرمی که ترجیح می دهید در ابتدا یا انتهای روز احساس بهتری در شما ایجاد کند.

سوالات متداول در مورد رنگ فرش

سوالات متداول

چگونه بهترین رنگ فرش را برای خانه خود انتخاب می کنید؟
چند نمونه فرش با رنگ های مختلف بردارید و به خانه بیاورید تا ببینید در نور اتاقی که قرار است فرش در آن نصب شود چگونه به نظر می رسند. به وضعیت زندگی خود نگاه کنید: بچه ها و حیوانات خانگی نیز می توانند یک عامل تعیین کننده در انتخاب رنگ فرش باشند. رنگ‌های خنثی همیشه انتخاب خوب و مطمئن‌تری هستند، زیرا از مد نمی‌افتند. در دراز مدت، انتخاب رنگ همان چیزی است که شما دوست دارید و ترجیح می دهید.

چه نوع فرشی بادوام است و ساده تر تمیز می شود؟
فرش ساخته شده از نایلون انتخاب خوبی برای دوام و سهولت در تمیز کردن است. برای خانه هایی با حیوانات خانگی و کودکان گزینه خوبی است.

ماندگاری فرش چقدر است؟
طول عمر فرش به طور متوسط 5 سال است اما بسته به کیفیت و کاربری می تواند بیشتر دوام بیاورد. اگر در منطقه ای با ترافیک زیاد باشد، فرش می تواند تا سه سال دوام بیاورد. هنگامی که یک فرش شروع به فرسودگی و پوسیدگی می کند، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را جایگزین کنید.

نحوه نگهداری یک فرش
مواردی که در نگهداری فرش باید در نظر بگیرید، علاوه بر مواردی که در مراقبت از فرش رعایت می کنید، که خاص ترین قسمت های دکوراسیون هستند، برای ماندگاری طولانی نیز مهم هستند.

  • قبل از نگهداری فرش خود باید آن را طبق دستورالعمل نگهداری تمیز کنید.
  • باید فرش را بغلتانید تا قسمت پرز داخل آن بماند.
  • باید آن را با یک کاغذ کاردستی یا یک کاغذ تنفسی و مقاوم در برابر آب بپوشانید.
  • هنگام پوشاندن فرش باید از پلاستیک استفاده نکنید تا از رطوبت جلوگیری کنید و فرش خود را در جایی بلند از سطح زمین نگه دارید.


:: برچسب‌ها: فرش، کیفیت فرش، رنگ فرش، نقش فرش، سبک فرش، فرش اتاق خواب، انتخاب فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

فرش پایه و اساس هر اتاق زیبایی است. اگر با یک فرش دستباف شروع کنید، بقیه اجزای دکور در جای خود قرار می گیرند. اصطلاح "فرش" به جای واژه "قالی" استفاده می شود. فرش در واقع یک پارچه درشت است که از خانه به خانه دیگر کشیده می شود. فرش جایگاه خود را حفظ کرده در حالی که به سادگی روی زمین پهن می شود.

فرش در فرهنگ دهخدا با گستردنی، زیرانداز و قالی مترادف است و به معنای گستردن و گستردنی است. در دوران کهن «بساط» خوانده می شد.طبری در تاریخ خود آورده است: «بساطی، فرشی، یافتند از دیبا، شصت ارش، اندر شصت ارش ...».

فرش ایران

یک فرش می تواند بدون زحمت، ظاهر و همچنین حال و هوای هر اتاق را تغییر دهد. فرش نه تنها به عنوان پوشش کف انتخاب می شود، بلکه تأثیر مثبتی بر کیفیت هوای داخلی خانه شما نیز دارد. این به این دلیل است که فرش به عنوان یک فیلتر عمل می کند، آلاینده های موجود در هوا را از هوا بیرون می کشد، آلاینده ها را تا زمانی که با جاروبرقی یا تمیز کردن حرفه ای فرش پاک شوند، به دام می اندازد.

فرش ها بخش مهمی از دکوراسیون منزل ما هستند، به خصوص در خانه هایی که کفپوش های سخت دارند.

فرش اتاق را روشن می کند و برای کسانی که راه می روند، می نشینند و گاهی روی فرش دراز می کشند، گرما و آرامش می بخشد. هنگامی که فرش ها روی زمین قرار می گیرند،کفپوش را از کثیفی و خاک های ساینده محافظت می کنند، بنابراین روند سایش کفپوش را کند می کنند و از خانه شما محافظت می کنند. از این گذشته، جایگزینی فرش بسیار ساده تر از یک خانه کامل است.

مبدا فرش

از قدیم الایام، انسان ها برای جدا کردن خود از سطح سرد و ناراحت کننده زمینی که روی آن راه می رفتند، می نشستند و می خوابیدند، از وسایل مختلفی استفاده می کردند. حتی قبل از تاریخ ثبت شده، از پوست حیوانات و خز برای این منظور استفاده می شد. با گذشت زمان، انواع مواد طبیعی و ساخته شده برای ارائه سطح بهتری از راحتی و دوام استفاده شده است.

قدیمی ترین فرشی که تاکنون کشف شده، فرش پازیریک است که یک فرش پرز است که در سال 1949 در تپه سیبری کشف شد. کارشناسان معتقدند قدمت آن به بیش از 2500 سال می رسد و به قرن پنجم قبل از میلاد می رسد.

فرش پازیریک قدیمی ترین فرش جهان

این فرش با منشأ ناشناخته که برای هزاران سال در یخ نگهداری می‌شد، با ابعاد تقریبی ۵×۶ فوت، تمام ویژگی‌های فرش مدرن، ایرانی یا آناتولی با پرز و گره را دارد. نقوش مرکزی کاشی کاری غالب فرش با حاشیه هایی احاطه شده است که ردیف هایی از گوزن و سواران را نشان می دهد.

در طول قرن ها، پیشرفت های تدریجی در بافندگی و تکامل در طراحی، الگوهای پیچیده تری را تولید کرده است. اگرچه بافتن فرش به سرعت در بسیاری از نقاط جهان رایج شد، هر گروه قومی طرح‌های کاملاً متفاوتی را برای اهداف مختلف تولید می کردند.

فرش ایرانی

در خاورمیانه، قالی‌بافی و فرش‌ بافی تبدیل به یک صنعت خانگی شد که در آن افراد برای استفاده خود فرش می‌بافتند. در اوقات فراغت خود، آنها برای فروش در آینده یا به عنوان پرداخت برای سایر کالاها و خدمات از آن استفاده می کردند.

در واقع فرش برای پرداخت جهیزیه، خرید دام یا پرداخت مالیات به راحتی پذیرفته می شد. با این حال، در هند، قالی‌ها تقریباً منحصراً برای فرمانروایان مغول بافته می‌شد و در زندگی روزمره مردم عادی نفوذ نمی‌کرد.

در چین، فرش‌های دست‌باف اساساً زینتی بودند و برای کسانی که جایگاه و ثروت بالایی داشتند و می‌توانستند آن‌ها را بخرند یا بسازند ساخته می‌شدند.

فرش ایرانی

پرشیا، نام ایرانی باستانی ایران، به خود می بالد که برترین فرهنگ جهان در تولید فرش است. هنر بافندگی در آن موروثی است و در ایران فرش هایی با هر سبک و اندازه ای ساخته می شود. بخش ترک زبان مردم ایران اغلب از گره سنه استفاده می کنند.

قالی‌های تولید شده اغلب به نام مناطقی که در آن ساخته می‌شوند، نام‌گذاری می‌شوند، مثلاً همدان، مشهد، کرمان ، شیراز و بیدجار.

فرش همدان

فرش همدان

حالا به فرش کرمان (یا کرمان) نگاهی بیندازید.

فرش کرمان

هنر، معماری و محصولات صنایع دستی در دوره صفویان، به ویژه در دوران حکومت شاه عباس بزرگ، که در سال‌های 1587-1629 سلطنت می‌کرد، توسعه یافت. امروزه نفت بیشترین درآمد صادراتی را فراهم می کند، اما وقتی صحبت از صنعت فرش می شود، تولید فرش در ایران غالب است. میلیون ها ایرانی به نوعی در تولید فرش دست دارند. از طریق پرورش گوسفند، برش، ریسندگی، رنگرزی، بافندگی، شستشو، تعمیر و یا فروش فرش.

برای یک بازدیدکننده در ایران خیلی زود مشخص می شود که فرش نقش مهمی در جامعه دارد. در شهرهای بزرگ، فرش‌فروشی‌های منحصر به فرد در کنار هم قرار دارند. در خیابان‌ها می‌توان کامیون‌های کوچکی را دید که روی سکوهایشان فرش‌هایی در حال انتقال به مکان های مختلف هستند. ابزار بافندگی و نخ در همه جا به فروش می رسد. بیرون در حومه شهر، بافندگی در خانه ها و بیرون در فضای باز دیده می شود. گاهی ممکن است شخصی فرشی را در خیابان پهن کرده باشد و در حال شستن آن با آب و برس باشد.

برای بسیاری از مردم غرب، فرش شرقی مترادف با فرش ایرانی است. البته این درست نیست، اما با توجه به تأثیرات فرش ایرانی در سراسر جهان، این اشتباه قابل درک است. کنوت لارسون نویسنده سوئدی در کتاب خود در مورد فرش های شرقی می گوید:

"ایرانی ها فرهنگ فرش خود را با دقت حفظ می کنند. هنر فرش بافی آنها چیزی برتر است، بهترین در جهان است".

فرش ترکی

فرش ترک

فرش های ترکیه را گاهی فرش های آناتولی نیز می نامند. قدیمی‌ترین فرش‌های ترکی کشف‌شده، مربوط به قرن سیزدهم میلادی است و در شهر قونیه یافت می‌شود، که برای مدت طولانی مرکز تولید فرش ترکیه بود. فرش هایی که در قرن 16 و 17 ساخته شده اند کاملاً با فرش های ایرانی قابل مقایسه هستند. قالیبافی در آناتولی ابتدا با ورود قبایل ترک از آسیای مرکزی که در این منطقه ساکن شدند آغاز شد. بنابراین فرش های آناتولی شاخه ای از فرش های قوم ترک را تشکیل می دهند.

برخی از قدیمی ترین نمونه های شناخته شده هجده قطعه باقی مانده است که توسط ترکان سلجوقی در قرن سیزدهم بافته شده است. نقوش در این قطعات در نقش‌های گل‌دار و هندسی تلطیف‌شده در چندین رنگ اصلی نمایش داده می‌شد و در استان‌های سیواس، قیصری (کایسری) و قونیه بافته می‌شد. فرش های ترکی به شدت تحت تأثیر یونانی ها هستند که در زمان های گذشته بر تولید فرش تسلط داشتند. قالی‌هایی که ضخیم‌تر هستند از پشم، پنبه و ابریشم تشکیل شده و همیشه با گره ترکی بسته می‌شوند که به آن گره غیوردس یا ترکباف نیز می‌گویند.

الگوهای رایج بر اساس طاقچه های نماز با نقوش هندسی بیشتر رایج است. انسان ها و حیوانات به تصویر کشیده نمی شوند زیرا قرآن چنین اجازه ای را به آنها نمی دهد.

فرش در هند

قالی بافی ممکن است در قرن یازدهم با آمدن اولین فاتحان مسلمان، غزنویان و غوری ها، از غرب وارد این منطقه شده باشد. آغاز سلسله مغول در اوایل قرن شانزدهم، زمانی که آخرین جانشین تیمور، بابر، حکومت خود را از کابل تا هند گسترش داد و امپراتوری مغول را تأسیس کرد. می گویند وقتی بابر به هند آمد، از نبود تجملات در آنجا ناامید شد. دلش برای تجملات ایران تنگ شده بود که شامل فرش ایرانی هم می شد.

فرش هندی

ملک اکبر در سال 1520 پس از میلاد، زمانی که تعدادی قالیباف را از ایران آورد، در کاخ خود در آگرا، اساس سنت قالی بافی را در هند بنا نهاد. او با حمایت آنها مراکز قالی بافی را در آگرا، دهلی و لاهور تأسیس کرد تا تولید فرش های ایرانی را که از طرح های کرمان، کاشان، اصفهان و هرات الهام گرفته بود، تسهیل کند.

ملک اکبر که خود بی سواد بود مروج هنر و فرهنگ شد و در زمان سلطنت او بود که هنر در هند رونق گرفت. به دلیل هیاهوهای فراوان در زندان ها تصمیم به اصلاح نظام گرفت. بین سالهای 30-1520 او به قالیبافان ایرانی که با خود آورده بود، دستور داد تا هنر قالیبافی را به زندانیان بیاموزند. این زندانیان به کار خود بسیار افتخار کردند و در نهایت از اربابان خود پیشی گرفتند. در ابتدا، فرش‌های بافته شده، سبک کلاسیک ایرانی گره‌زنی ظریف را نشان می‌داد. به تدریج با هنر هندی آمیخته شد. بنابراین، فرش های تولید شده به نوعی منشأ هندی شدند و به تدریج صنعت شروع به تنوع و گسترش در سراسر شبه قاره کرد.

در دوره مغول، فرش های بافته شده در شبه قاره هند به قدری معروف شد که تقاضا برای آنها در خارج از کشور گسترش یافت. این فرش‌ها طرح‌های متمایزی داشتند و از تراکم گره‌های بالایی برخوردار بودند.

فرش‌هایی که برای امپراتوران مغول از جمله جهانگیر و شاه جهان ساخته می‌شد، از بهترین کیفیت برخوردار بودند. در زمان سلطنت شاه جهان، قالی بافی مغول زیبایی جدیدی به خود گرفت و وارد مرحله کلاسیک خود شد. فرش‌های هندی به دلیل طرح‌های خود با توجه به جزئیات و ارائه ویژگی‌های واقعی شناخته شده‌اند. صنعت فرش در هند در بخش شمالی آن با مراکز عمده ای در کشمیر، جیپور، آگرا و بهادوهی رونق بیشتری یافت.

تاریخ فرش هندی

امروزه هند بزرگترین تولید کننده و صادرکننده فرش دستباف از نظر ارزش و حجم در جهان است. حدود 75 تا 85 درصد از فرش های تولید شده از هند صادر می شود. فرش های هندی به دلیل طراحی عالی، رنگ های جذاب و کیفیت خود در سراسر جهان شناخته شده اند.

فرش های آگرا

بابر شهر آگرا را توسعه داد، باغ‌هایی ساخت که او را به یاد ایران می‌انداخت، و شهر را با روشنفکران و شاعران پر کرد. آگرا تا قرن هفدهم به عنوان مقر اصلی قدرت مغول ادامه داشت. هنر، معماری و شعر فارسی در آن زمان بسیار توسعه یافته بود. علاقه مغول به هنرها و فرهنگ عالی ایران به استقرار فرهنگ ایرانی در هند کمک کرد.

اگرچه قالی بافی در مناطق روستایی هند انجام می شد، امپراتور بزرگ مغول اکبر (1556-1605) در زمان سلطنت خود این هنر را به هند آورد. قالی بافی ایرانی در این دوره در زمان شاه طهماسب و شاه عباس صفویه در اوج قرار داشت. صنعتگران هندی در بافتن منسوجات سبک با پشم، ابریشم و پنبه خوب مهارت داشتند، اما فرش پرز را نداشتند.

فرش افغانی

شهر آگرا که در ایالت اوتار پرادش در شمال هند واقع شده است، بیشتر به خاطر تاج محل، مقبره ای که امپراتور مغول شاه جهان برای همسر سومش ساخت، شناخته شده است. آگرا همچنین از قرن شانزدهم مرکز بزرگی برای قالی بافی بوده است که این مسئله کمتر شناخته شده است. هنگامی که آگرا برای اولین بار در سال 1566 پایتخت مغول شد، حضور خود را به عنوان یک مرکز قالی بافی نیز تثبیت کرد.

اکبر کارگاه های درباری تأسیس کرد و صنعتگران با استعدادی را از ایران آورد تا هنر فرش بافی را به صنعتگران هندی آموزش دهند. آگرا به به لحاظ رنگ های گیاهی طبیعی به خوبی شناخته شده است. از آنجایی که پایگاه امپراتوری اکبر بود، هنرمندان ابتدا در آنجا مستقر شدند. طرح‌های آگرا بر ظرافت و سادگی محصور شده توسط حاشیه‌های پررنگ گل تأکید می‌کنند.

انواع ترکمن و ابوسان نیز معروف است. آنها برای الگوهای جسورانه واقع گرایانه شناخته شده اند. تخصص فرش‌های بهادوهی اوتار پرادش، طرح‌های فردی آنهاست. این طرح ها توسط بافندگان بومی ایجاد شده است و همچنین شامل نکات مختلفی از تاج محل در رنگ های طبیعی است. رنگ برای تولید یک فرش خوب بسیار مهم است، زیرا تأثیرات آن بر رنگ و ظاهر آن است. 



:: برچسب‌ها: فرش، تاریخچه فرش، خاستگاه فرش، فرش ایرانی، فرش ترک، فرش در هند، فرش های آگرا ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

چگونه فرق بین فرش دستباف و ماشینی را بفهمیم:

برای کسی که آموزش ندیده، تشخیص و تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی دشوار است. این مطلب به شما کمک می‌کند تفاوت‌ها را درک کنید و به شما این مزیت را می‌دهد که هنگام خرید فرش تصمیمی آگاهانه بگیرید.

فرش دستباف

بافت-فرش-دستباف

قطعات فرش دستباف

قالیچه های دستباف بر روی دستگاه بافندگی با طراحی خاص ساخته می شوند و با دست گره می خورند. ساخت فرش دستباف هنری بسیار قدیمی است که جای تحسین بسیاری دارد! اندازه بافندگی بستگی به اندازه قالی دارد و بافت از پایین به بالا انجام می شود. قالی‌باف گره‌ها را در پایه‌ی فرش فرو می‌کند و با دست می بندد و این «پرز» فرش را تشکیل می‌دهد. این یک کار بسیار خسته کننده و زمان بر است. مدت زمان تولید فرش دستباف به اندازه و پیچیدگی طرح بستگی دارد. بی سابقه نیست که یک فرش 30 *40 سانتی با کیفیت فوق العاده خوب تولید شود که بیش از یک سال طول بکشد! امیدوارم بتوانید درک کنید که چرا قیمت این فرش ها بسیار بالا است.

فرش های دستباف را می توان از پشم، پنبه، ابریشم، جوت و سایر مواد طبیعی تهیه کرد. گاهی اوقات از ابریشم در فرش های پشمی برای خطوط برجسته یا الگوی برجسته استفاده می شود تا طرح را بهتر کند. فرش های دستباف یا دستبافت در صورتی که کیفیت خوبی داشته باشند و به درستی نگهداری شوند می توانند سال های زیادی دوام بیاورند.

فرش های دستباف که فرش های شرقی نیز نامیده می شوند، اغلب مجموعه ای هستند. کیفیت این فرش ها به عوامل متعددی از جمله تعداد گره، رنگ های استفاده شده و کیفیت نخ ها بستگی دارد. فرش‌های دست‌باف معمولاً گران‌تر هستند، اما طول عمر این فرش‌ها بیشتر است و بنابراین معمولاً ارزش بیشتری نسبت به پول که می پردازید دارند.

نمونه ای از قالیچه بافی

نمونه ای از قالیچه بافی

فرش های تخت بافت یا دستبافت

بافت تخت یکی دیگر از دسته‌بندی‌های فرش دستباف است. این قالی‌ها را به صورت دست بافت و بدون پرز می‌بافند. تقریبا هیچ ارتفاعی برای فرش نمی توان قائل شد. قالیچه های سومک، دهری، گلیم و بافته از انواع قالی های تخت بافت هستند. با یک فرش تخت بافت، حتماً به یک ترمز فرش نیاز پیدا می کنید که زیر آن قرار دهید تا در جای خود بماند .

فرش های تخت بافت بدون پرز هستند

فرش های تخت بافت بدون پرز هستند

فرش ماشینی

فرش های ماشینی توسط ماشین های بزرگی به نام پاور لوم ساخته می شوند. دستگاه بافندگی برقی به صورت خودکار و توسط کامپیوتر کنترل می شود. فرش ماشینی را می توان به سرعت ساخت و با موادی از جمله پشم و الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن، نایلون، پلی استر، اکریلیک و ابریشم تولید می شود.

فرش های ماشینی می توانند جایگزینی با قیمت مناسب تر، نسبت به فرش های دستباف باشند. فرش های ماشینی معمولاً بسته به کیفیت و الیاف مورد استفاده، عمری حدود 20 سال یا کمتر دارند. به عنوان مثال یک فرش ماشینی با کیفیت بالا اگر به خوبی نگهداری شود می تواند چندین دهه دوام بیاورد. فرش های ماشینی معمولاً برای یک کلکسیونر ارزشی ندارند. اگرچه مارک های خاصی مانند فرش کارستان وجود دارند که طرفداران بسیار وفاداری دارند. برند کاراستان ساخت کشور آمریکا است، چندین دهه است که فرش تولید می‌کنند و فرش‌های آن از طراحی و کیفیت برتری برخوردار است.

پشت فرش ماشینی. به یکنواختی دوخت که توسط دستگاه انجام می شود توجه کنید

پشت فرش ماشینی. به یکنواختی دوخت که توسط دستگاه انجام می شود توجه کنید

فرش دستباف

فرش دستباف یکی دیگر از انواع فرش است که دستباف یا دستبافت نامیده می شود. این نوع خاص از فرش با استفاده از یک تفنگ دستی اصلاح شده ساخته می شود که شمع را در یک پایه پارچه قرار می دهد که یک پرز حلقه ایجاد می کند. اگر شمع حلقه بریده شود، به شمع بریده تبدیل می شود. قالیچه پرزدار، اگر قیچی نشود، فرش «قلاب دستی» نامیده می‌شود.

برخی از طرح ها دارای هر دو شمع حلقه و برش هستند تا جلوه ای ابعادی به الگو بدهند. سپس یک پوشش لاتکس در پشت فرش اعمال می شود تا "تفت ها" را در جای خود نگه دارد. سپس یک پارچه از نوع بوم روی پوشش لاتکس اعمال می شود تا پشت فرش را تکمیل کند.

این فرش‌ها ظاهری دست‌ساز دارند، اما قیمت آن‌ها بسیار کمتر است، زیرا استفاده از تفنگ این کار را به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد. برای مثال، یک فرش دستباف 8×10 اینچی با کیفیت خوب، بسته به کیفیت ممکن است بین 7 تا 14 ماه طول بکشد. در حالی که همان اندازه فرش ساخته شده به روش تافت دستی ممکن است یک روز طول بکشد.

اگرچه فرش های دستباف می توانند به اندازه فرش های دستباف زیبا باشند، اما معمولاً برای یک کلکسیونر فرش یا شخصی که به دنبال خرید یک فرش شرقی به عنوان سرمایه گذاری است، ارزشی ندارند.

تفنگ تافتینگ دستی

تفنگ تافتینگ دستی

سپس یک پوشش لاتکس در پشت فرش اعمال می شود تا "تفت ها" را در جای خود نگه دارد. و یک پارچه از نوع بوم روی پوشش لاتکس اعمال می شود تا پشت فرش را تکمیل کند.

این فرش ها ظاهری دست ساز دارند اما هزینه بسیار کمتری دارند زیرا استفاده از تفنگ روند را به طرز چشمگیری سرعت می بخشد. به عنوان مثال بافت یک فرش دستباف کوچک با کیفیت خوب ممکن است حدود 10 تا 14 ماه طول بکشد، در حالی که فرش با همان اندازه که به روش دستباف ساخته می شود ممکن است یک روز طول بکشد.

اگرچه فرش های تافتینگ می توانند به اندازه فرش های دستباف زیبا باشند، اما معمولاً برای یک کلکسیونر فرش یا شخصی که به دنبال خرید یک فرش شرقی به عنوان سرمایه گذاری است، ارزشی ندارند.

پشت فرش دستباف

پشت فرش دستباف

به پشت فرش نگاه کنید

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی، نگاه به پشت فرش است. در فرش های دستباف بافت و گره کمی ناهموار و کاملاً یکنواخت نخواهد بود. از طرفی فرش ماشینی بسیار یکنواخت و کاملا یکدست به نظر می رسد. هرچه هنگام نگاه از پشت جزئیات در طرح بیشتر باشد، کیفیت فرش بهتر است.

پایه فرش دستباف به حاشیه تبدیل می شود

پایه فرش دستباف به حاشیه تبدیل می شود

پشت فرش ماشینی. توجه: حاشیه دوخته شده است.

پشت فرش ماشینی. توجه: حاشیه دوخته شده است.

به حاشیه های فرش نگاه کنید

راه دیگر برای تشخیص دستباف بودن یا ماشینی بودن فرش این است که به حاشیه ها نگاه کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، حاشیه یک فرش ماشینی دوخته شده و به عنوان یک کار پایانی وصل شده است. حاشیه فرش دستباف مانند تصویر زیر امتداد زیرسازی فرش است.

پایه فرش دستباف به حاشیه تبدیل می شود.

پایه فرش دستباف به حاشیه تبدیل می شود.

طراحی دقیق تر در پشت فرش به معنای کیفیت بهتر آن است. گره یا بافت بیشتر در هر متر مربع به معنای دوام و ماندگاری بیشتر است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد! ما مطمئن هستیم که پس از مطالعه این همه تفاوت فرش دستباف و ماشینی، هرکسی به راحتی می تواند فرش دستباف یا ماشینی را بر اساس نیاز خود انتخاب کند.



:: برچسب‌ها: فرش، فرش دستباف، فرش ماشینی، تفاوت فرش دستباف و ماشینی، فرق فرش دستباف و ماشینی، قیمت فرش دستباف، فرش دستباف ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

شاید رایج ترین معیاری که در مورد فرش ماشینی شنیده باشید چند شانه بودن فرش باشد و مطمئنا اولین وجه تمایز انواع فرش ماشینی از نظر کیفیت و قیمت در بازار این محصول بین مصرف کنندگان و خریداران «شانه» آن است. در ادامه در این مقاله توضیح می دهیم که شانه به طور کلی چیست و شانه فرش چقدر باید باشد.

در ابتدا باید بگوییم که شانه و مقدار آن نشان دهنده کیفیت فرش نیست و صرف در نظر گرفتن این مقدار برای انتخاب فرش کافی نیست و نیاز است سایر مشخصات را بررسی کنید.

شانه فرش چیست؟

در ساختار ماشین های بافندگی فرش قطعه ای به نام شانه وجود دارد که نخ فرش از آن عبور می کند. به این ترتیب مانند یک شانه معمولی که با آن موهای خود را شانه می کنید، این قطعه نیز دارای چندین دندانه است که با توجه به هر دندانه این قطعه، در هر فرش یک ریشه بافته می شود، بنابراین تعداد دندانه های قطعه شانه را تعیین می کند . ارتباط مستقیمی بین تعداد ریشه های فرش با عرض آن وجود دارد. با توجه به ثابت بودن تعداد دندانه ها در هر دستگاه بافندگی، تعداد ریشه ها در واحد اندازه گیری عرض فرش ماشینی ثابت بوده و تراکم عرضی ریشه ها را در یک متر عرض فرش مشخص می کند. پس منظور از شانه فرش، تراکم عرضی فرش است که به تعداد ریشه یا گره رنگ در یک متر عرض فرش ماشینی گفته می شود که به شانه فرش یا نی نیز معروف است. در واقع تراکم عرضی در گره هایی که بافته می شود شانه فرش نامیده می شود و واحد آن متر است و به راحتی محاسبه می شود. مثلاً اگر بگوییم فرش 1000 شانه است یعنی تعداد گره های هر متر عرض آن 1000 می باشد.

معیار بعدی که در انتخاب فرش ماشینی باید در نظر بگیرید تراکم آن است. اما تراکم فرش چگونه تعیین می شود؟

 فرش 500 شانه

تراکم فرش چیست؟

تراکم فرش مانند شانه فرش تعداد گره ها را در واحد اندازه گیری تعیین می کند اما این بار در امتداد فرش! به این معنی که تراکم فرش نشان دهنده تعداد ریشه در واحد اندازه گیری است که اغلب یک متر است و این بار قطعه ای مانند شانه ماشین بافندگی نشان دهنده نامگذاری آن نیست. این بار دستگاه بافندگی با نیرویی که بر هر نخ بافنده وارد می کند، عامل مستقیمی در پایداری این ارزش است. بنابراین هر چه نیروی بیشتری به لبه باف دستگاه بافنده وارد شود (مقدار در حد مناسب تنظیم شده باشد)، فرش فشردگی بیشتری دارد و در نتیجه دوام و سفتی و سختی آن بیشتر می شود. 

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که هرچه شانه فرش بیشتر باشد بافت فرش ریزتر است که شباهت بیشتری به فرش دستباف خواهد داشت و معمولاً به این نوع فرش ها فرش ماشینی دستباف می گویند.

هر چه تراکم و شانه بیشتر باشد تعداد گره های خواب یا پرز فرش در هر متر مربع بیشتر می شود و لازم است از نخ های ریزتر و نازک تری در بافت فرش استفاده شود و به طور طبیعی ارتفاع نخ خواب در فرش نیز کاهش می یابد. به عنوان مثال در فرش های 500 شانه ارتفاع خواب تا 11 میلی متر است که در فرش های بسیار متراکم به 4 میلی متر نیز کاهش می یابد. فرش هر چه شانه های بیشتری داشته باشد، لطیف تر و زیباتر است و هر چه متراکم تر باشد، محکم تر و جذاب تر است. پس بهترین تراکم فرش ماشینی می تواند بالاترین تراکم باشد اما این دلیل نمی شود که ارزش و ویژگی های فرش های ماشینی دیگر با شانه و تراکم کمتر را نادیده بگیریم.

فرش های ماشینی با تراکم بالا منجر به فرش های نرم، ریز بافت و ظریف می شوند. البته ضخامت این گونه فرش ها از فرش هایی با شانه های کمتر ، کمتر است، زیرا هر چه فرش کوتاه تر باشد،ضخیم تر می شود. یعنی فرش 700 شانه با تراکم 2550 ضخیم تر از فرش 1200 شانه با تراکم 3600 است. اگر می خواهید فرشی نازک داشته باشید باید به سراغ فرش هایی با شانه های بیشتر بروید که ضخامت کمتری دارند. اگر دوام و ضخامت بالای فرش برایتان مهم است، فرشی با شانه و تراکم کم انتخاب کنید. در نتیجه می توان گفت فرش های 700 شانه دوام بیشتری نسبت به فرش های 1200 شانه دارند. 

نخ تار چیست؟

پارچه نخی است که در عرض فرش یا سایر بافت ها بافته می شود و نخ ها در طول آن به هم بافته می شوند که در کل باعث بافت زمینه و استحکام نهایی فرش یا محصول مورد نظر ما می شود. نخ تار ضخیم تر یا باریک تر از نخ های ما است و بسیار دراز است. نخ تار می تواند از جنس پنبه، پلی استر یا جوت (کنف) باشد.

فرش 700 شانه

همه چیز در مورد فرش 500 شانه 

فرش 500 شانه ارزان است و کیفیت نسبتا خوبی دارد . دلیل قیمت پایین آن تراکم آن است. عده ای دلیل قیمت پایین این فرش ها را بی کیفیت بودن متریال به کار رفته در آن ها می دانند ، در صورتی که اشتباه فکر می کنند. دلایل متعدد دیگری وجود دارد که از سهولت نسبی در مراحل مختلف تولید این محصول و به عنوان مبنایی در دستگاه بافندگی تلقی می شود.

فرش 500 شانه نوعی از فرش ماشینی است که ظاهر و امکانات رفاهی اضافی ندارد و به اصطلاح کم آپشن است اما بی کیفیت نیست!

تراکم عرضی یا شانه فرش 500 شانه ماشینی

همانطور که گفته شد شانه به تعداد گره ها و خانه هایی اطلاق می شود که در عرض یک متر فرش بافته شده اند. این اصطلاحات در فرش دستباف به رج معروف است. بنابراین محصول مورد نظر ما دارای 500 گره در هر متر عرض فرش است که به 500 شانه معروف است.

تراکم طولی فرش 500 شانه

تراکم طولی اصطلاحی است مشابه تعداد شانه ها اما با این تفاوت که در محاسبه آن یک متر طول در نظر گرفته می شود. به بیان واضح تر، به تعداد گره های یک متری از طول فرش ماشینی، تراکم می گویند. تراکم فرش 500 شانه اصلی 1000 است یعنی در یک متر طول آن 1000 گره زده می شود. چگالی طولی و عرضی باید دقیقاً متناسب با کیفیت نهایی محصول باشد.

فرش 1000 شانه

همه چیز در مورد فرش 700 شانه

یکی از پرفروش ترین محصولات فرش دسته 700 شانه است. به طور کلی فرش های 700 شانه با 2 کیفیت در بازار فرش عرضه می شود.

مشخصات فرش 700 شانه اصل

فرش 700 شانه های اصلی دارای تراکم عرضی (شانه فرش) 700 گره و تراکم طولی (تراکم فرش) 2100 تا 3000 گره است که معروف ترین آنها تراکم 2550 است. معمولاً 700 شانه اصل درجه یک در بازار موجود است.

مشخصات فرش 700 شانه تبدیلی

فرش تبدیلی 700 شانه فرشی است که توسط دستگاه های 500 شانه بافته می شود و با تغییرات داده شده در دستگاه با تراکم عرضی (شانه فرش) 700 گره عرضه می شود و معمولاً دارای تراکم طولی (تراکم فرش) حدود 1500 گره است. این شاخه از فرش ماشینی یعنی 700 شانه تبدیل شده از 700 شانه واقعی قیمت پایین تری دارد که گاهی وقت ها در بسیاری از فروشگاه های غیر معتبر دیده می شود که به بهانه های بی اساس به عنوان فرش 700 شانه واقعی به فروش می رسند.

فرش طرح 700 شانه

فرش ماشینی 700 شانه بر خلاف نامش فرش 700 شانه نیست و دلیل نامگذاری آن بافت طرح های جدید و پیدایش فرش 700 شانه در این دسته از فرش های ماشینی است. این فرش با 500 گره و تراکم طولی (تراکم فرش) واقعی در حدود 1000 گره بافته می شود. همچنین فرش های طرح 700 شانه در 7 یا 8 رنگ عرضه می شود. ماشین های بافنده این نوع فرش ماشینی ماشین های کامپیوتری و به روزتر از ماشین های 500 شانه هستند و در رده بالاتری قرار می گیرند. فرش های 700 شانه به دلیل قیمت پایین و طرح های زیبایشان محبوبیت بالایی دارند اما کیفیت خوبی هم دارند.

مقایسه فرش 500 شانه با فرش 700 شانه

خرید فرش قطعا انتخاب مهمی است. زیرا قرار است هزینه نسبتا بالایی برای آن بپردازید و بر ظاهر خانه شما نیز تاثیر بگذارد. بنابراین انتخاب فرش از بین 500 یا 700 فرش نیز بسیار مهم و حیاتی است. تراکم فرش 700 شانه 2550 است که تقریباً 1500 واحد بیشتر از 500 شانه است. همین ظرافت کافی است تا طرح های زیبا و دست ساز را به شما ارائه دهد. ضخامت نخ خواب در فرش های ماشینی 700 شانه به دلیل افزایش تراکم حدود 2 میلی متر کاهش یافته است اما همچنان نرمی و لطافت لازم را دارد. با توجه به اینکه شانه و تراکم در فرش 700 شانه افزایش یافته است، لازم است از نخ های ریزتر و در عین حال بادوام بسیار بیشتر استفاده شود که در این صورت استحکام و دوام محصول نهایی افزایش می یابد.

نتیجه گیری نهایی در مقایسه این دو محصول نشان می دهد که خرید فرش 700 شانه قطعا انتخاب به صرفه تری برای شما خواهد بود و می توانید از کیفیت، زیبایی و ماندگاری بیشتری برخوردار شوید.

فرش 1200شانه

همه چیز در مورد فرش 1000 شانه

فرش 1000 شانه نوعی فرش ماشینی با عرض 1000 گره در هر متر است یا به عبارتی 1000 نخ در هر متر عرض با استفاده از گره به نخ تار و پود متصل می شود. به طور کلی تراکم 100 شانه 3000 است و بین 700 شانه تا 1200 شانه قرار می گیرند. فرش های 1000 شانه در این سال ها به خوبی وارد بازار شده است. همچنین به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به کیفیت و زیبایی دارند، بسیار محبوب شده اند.

این فرش ها به دلیل تعداد شانه های بیشتر قیمت بالاتری نسبت به فرش های 500 و 700 شانه دارند که باعث زیبایی و شکیل شدن آن ها می شود. این فرش ها با توجه به تعداد زیاد گره ها اغلب عمری 20 ساله دارند و به دلیل بافتی که از نخ اکریلیک مرغوب ساخته شده در برابر حرارت نیز مقاوم هستند.

همه چیز در مورد فرش 1200 شانه

فرش 1200 شانه یکی از مرغوب ترین و محبوب ترین فرش های ماشینی موجود در بازار است، به قدری ظریف و لطیف است که به طور عمده نقش اصلی تزیین منازل را در دکوراسیون ایفا می کند. نکته مهم این است که با افزایش تعداد شانه و تراکم، ضخامت فرش کاهش می یابد زیرا الیاف استفاده شده نازک و نازک تر می شود. نقش های بسیار کوچک و شلوغ به صورت 1200 شانه بافته می شود. فشردگی بین ریشه های این فرش بسیار زیاد بوده و استحکام و دوام فرش 1200 شانه در برابر انواع آسیب ها بسیار بالاست.

همه چیز در مورد فرش 1500 شانه

فرش ماشینی 1500 شانه دارای تراکم 4500 می باشد که زیبایی و انسجام فوق العاده ای به فرش می دهد. تعداد بسیار بالای گره در هر متر مربع این فرش باعث می شود تا طرح های بسیار ظریفی توسط شرکت های فرش بافی مورد استفاده قرار گیرد و این تفاوت بزرگی در فرش ماشینی 1500 شانه است که آن را زیبا می کند. برای درک بهتر این موضوع، می توانید تفاوت بین عکس گرفته شده با دوربین 8 مگاپیکسلی و عکسی که مثلا با دوربین 48 مگاپیکسلی گرفته شده است را متوجه شوید. در عکس های با وضوح بالاتر، تعداد سلول های رنگی در هر سانتی متر مربع بسیار بیشتر است که باعث وضوح بیشتر عکس می شود. در فرش 1500 شانه، نقوش واضح تر و با جزئیات بسیار بیشتر بافته می شود.

برای بافت فرش 1500 شانه باید از مرغوب ترین نخ استفاده شود زیرا تراکم بسیار زیاد باعث می شود گل ها و طرح های فرش به هم گره بخورند و نقش آن به راحتی قابل مشاهده نباشد بنابراین باید از نخ هایی استفاده کنند که سایز کوچکی دارند. همچنین ارتفاع خواب در سایدینگ و تکمیل فرش با دستگاه قیچی کوتاه می شود تا طرح فرش را به زیبایی هر چه بیشتر نشان دهد.

جمع بندی

اگر می خواهید فرشی نازک داشته باشید باید به سراغ فرش هایی با شانه های بلند بروید که ضخامت کمتری دارند. اگر دوام و ضخامت بالای فرش برایتان مهم است، فرشی با شانه و تراکم کم انتخاب کنید. در نتیجه می توان گفت فرش های 700 شانه دوام بیشتری نسبت به فرش های 1200 شانه دارند.

قبل از خرید فرش، کاربرد آن را خودتان مشخص کنید. فرش در کدام قسمت خانه پهن شود، پرتردد یا کم تردد؟ آیا قرار است در خانه شما جنبه تزئینی داشته باشد؟ ظرافت آن چقدر برای شما مهم است یا ترجیح می دهید دوام بیشتری داشته باشد؟ پاسخ به تمام این سوالات به شما کمک می کند تا در مورد بهترین تراکم شانه و فرش مناسب ترین تصمیم را بگیرید.



:: برچسب‌ها: فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه، تراکم فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 13 صفحه بعد