نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

اتاق نشیمن اغلب به عنوان مرکز اجتماعی یک خانه عمل می کند و اعضای خانواده را برای گفتگو، بازی یا استراحت دور هم جمع می کند. با این حال، به دلیل این همه بازی و آرامش، انتخاب فرش ممکن است مهمتر از مثلاً آشپزخانه باشد ، که معمولاً بچه‌ها هنگام یادگیری راه رفتن روی کف آشپزخانه نمی‌گردند یا زمین نمی‌خورند. و یا نوجوانان در در اتاق غذاخوری فیلم تماشا نمی کنند. بنابراین، بسیار مهم است که کف اتاق نشیمن نرم، راحت و دنج باشد. فراتر از آن، دوام، سهولت در تمیز کردن، بافت و حتی رنگ می تواند تاثیر زیادی در انتخاب بهترین فرش برای اتاق نشیمن داشته باشد.

در اینجا شش فاکتور را برای انتخاب فرش برای اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید.

1.ماندگاری

به دلیل پرتردد بودن اتاق خانواده، فرش باید بادوام باشد. جدا از پله ها و راهروها، کف اتاق های خانوادگی معمولاً سخت ترین استفاده را در بین هر طبقه ای در خانه دارند. برای اطمینان از اینکه فرش شما در برابر فرسودگی زندگی روزمره خانوادگی مقاوم است، به دنبال فرشی باکیفیت باشید که دارای ضمانت سایش، خوب باشد.

هنگام خرید بهترین فرش برای اتاق نشیمن، با خم کردن نمونه به عقب، کیفیت محصول را سریع تست کنید. اگر پشتی به راحتی نمایان شود، فرش کم تراکم است و کیفیت پایین تری دارد و سریعتر له می شود.

دوام یک فرش با وزن ، پیچش تافت و درجه تراکم اندازه گیری می شود. به دنبال وزن صورت 34 تا 40 اونس، پیچش تافت 5 یا بیشتر و تراکم 2000 یا بالاتر باشید. علاوه بر این، به تفاوت بین رشته پیوسته حجیم (BCF) یا الیاف اصلی توجه کنید. دومی راحت‌تر می‌ریزد، که نیاز به جاروبرقی بیشتری دارد.

الیاف فرش اتاق نشیمن

2.انوع الیاف

الیاف فرشی که برای کف اتاق نشیمن انتخاب می کنید هم بر ظاهر و هم بر دوام فرش تأثیر می گذارد. گزینه ها عبارتند از:

  • نایلون: انعطاف پذیرترین الیاف فرش است، اما باید گاهی اوقات با محافظ لکه درمان شود. نرم ترین و قوی ترین نوع نایلون 6.6 است.

  • Triextra: نوع نسبتاً جدیدی از فیبر که تا حدی از شکر ذرت گرفته شده است. دارای خواص ضد لک عالی و همچنین انعطاف پذیر است. با این حال، چون به اندازه نایلون وجود نداشته است، هنوز مبنایی برای مقایسه وجود ندارد.
  • پلی استر: همچنین به عنوان PET شناخته می شود، این الیاف مقاوم در برابر لکه و زیر پا است. با این حال، تمیز کردن، ریختن آن نیز سخت است و مانند سایر گزینه ها دوام نمی آورد. احساس خوبی در پاهای شما خواهد داشت، اما برای مناطق پرترافیک ایده آل نیست.
  • Olefin: ارزان است و در برابر محو شدن، لک شدن و کپک مقاوم است. به اندازه نایلون بادوام و ماندگار نیست، اما برای مناطق پرتردد گزینه خوبی است.
  • اکرلیک: دارای رنگ پذیری بسیار خوبی است ، دارای قابلیت شست و شو است و به صورت کلی ضد حساسیت می باشد. نسبت به بید و مواد شیمیای و روغن و تابش نور خورشید و چربی مقاوم است، از طول عمر بیشتری برخوردار بوده و همچنین از نظر زیبایی بسیار زیبا است .الیاف اکریلیک سبک بوده و شباهت بسیار زیادی به نخ های پشمی دارند و همچنین نسبت به سایر الیاف قیمت مناست تری دارد.

ماندگاری فرش اتاق نشیمن

3.سهولت در تمیز کردن

از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از پرمصرف‌ترین اتاق‌های خانه است، نشت‌ها در اینجا با دفعات بیشتری نسبت به اکثر اتاق‌های دیگر به جز آشپزخانه اتفاق می‌افتند. داشتن کفپوشی که به راحتی تمیز شود، زندگی در اتاق خانواده شما را بسیار کمتر مضطرب می کند.

فرش اتاق نشیمن را در نظر بگیرید که دارای ضمانت لکه مادام العمر باشد. برای بهترین آرامش ممکن، به دنبال فرشی باشید که دارای خط مشی «عدم حذف» باشد، به این معنی که موادی که معمولاً از اکثر ضمانت‌های لکه‌گیری حذف می‌شوند (مانند برخورد حیوانات خانگی با مایع سفیدکننده) کاملاً پوشش داده می‌شوند.

4.بافت فرش

بافت فرش می تواند در ظاهر اتاق نشیمن تفاوت ایجاد کند. عوامل بافت شامل شمع و سبک است.

شمع: شمع های بریده شده به نام مخمل خواب دار نیز شناخته می شوند، در حالی که شمع های برش نخورده حلقه ای هستند. گزینه های دیگر عبارتند از یک حلقه طرح دار که دارای حلقه هایی با ارتفاع چندگانه است و برش و حلقه که یک الگو را ایجاد می کند.

سبک: سبک های برش شمع شامل صاف، بافت، پیچ و تاب (همچنین به عنوان فریز شناخته می شود)، و شاگ. استایل صاف رسمی ترین به نظر می رسد، در حالی که توئیست و شیگ غیر رسمی ترین هستند. سبک های شمع حلقه شامل لوپ سطح، همچنین به عنوان بربر شناخته می شود که به دلیل تراکم آن برای مناطق پرتردد ایده آل است - و حلقه طرح دار.

5.فیبر نرم

اگر خانواده شما معمولاً زمان زیادی را روی زمین سپری می کنند، چه برای بازی های رومیزی یا خوابیدن، نرمی فرش ممکن است یک نکته مهم باشد. امروزه اکثر تولیدکنندگان خطی از فرش‌های "نرم" دارند که دارای الیاف بسیار ظریف‌تری نسبت به الیاف فرش سنتی هستند.

نرمی را می توان با بالشتک فرشی که در زیر فرش قرار داده شده نیز به دست آورد. بسیاری بر این باورند که برای بادوام بودن، زیر پد باید کاملا محکم باشد. این لزوما درست نیست؛ با این حال، می توان به تعادل بین نرمی و دوام دست یافت. روکش فرش مدرن "مموری فوم" می تواند بهترین های را از نظر دوام و نرمی در جهان را ارائه دهد.

انتخاب رنگ اتاق نشیمن

6.انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یک تصمیم ذهنی است. رنگ فرشی که انتخاب می کنید نه تنها به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد، بلکه به ملاحظاتی مانند کاربرد مورد نظر اتاق، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در اتاق و احتمالاً حتی رنگ حیوانات خانگی شما (فرش با رنگی که موهای حیوان خانگی را نشان نمی دهد می تواند یک مزیت واقعی باشد).

انتخاب رنگ های جسورانه می تواند سرگرم کننده باشد اما اغلب قدیمی می شود. فرش های خنثی از جمله بژ و خاکستری از مد نمی افتند. رنگ های گرم، مانند بژ یا قرمز، محیطی دنج ایجاد می کنند و لکه ها را پنهان می کنند.

هوشمندانه خرید کنید

هنگام خرید فرش، حداقل سه تخمین بزنید تا مطمئن شوید که بهترین معامله را دریافت می کنید. کیفیت نصب را بررسی کنید، زیرا درز ضعیف، کشش بد و یک پد بسیار نازک ظاهر فرش جدید را خراب می کند.





:: برچسب‌ها: فرش، رنگ فرش، انتخاب فرش، خرید فرش، الیاف فرش، بافت فرش، انتخاب رنگ فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: